Badania marketingowe – dobierz odpowiednią metodę do celu badań
W zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć organizując badania marki, możesz dobierać odpowiednie metody i narzędzia, aby pozyskać odpowiedniej jakości dane. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® posiada szeroki asortyment narzędzi, jak również wielu ekspertów, z którymi podejmiesz wysokiej jakości współpracę na rzecz rozwoju Twojej firmy.
Wybierz typ badań do realizacji
Poznanie potrzeb i opinii konsumentów jest podstawą działań marketingowych w firmie. Aby zagłębić się w opinie i zapotrzebowanie konsumentów należy:
- mieć dostęp do jak największej ich liczby,
- zadawać dobre pytania dotyczące marki, produktu i usług,
- w sprawny sposób przeanalizować wyniki otrzymanych odpowiedzi na pytania.
Spośród dostępnych do zrealizowania badań marketingowych w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® przedsiębiorca może pozyskać istotne dla niego informacje za pomocą:
- badań świadomości marki,
- badań sensorycznych – Central Location Test,
- badań reakcji na kampanie reklamowe,
- badań segmentacyjnych,
- mierzenia obecności produktów w mediach,
- badań koncepcji reklamowych – w tym dla opakowań i reklam,
- badań konceptów i prototypów produktów,
- diagnoz potrzeb konsumenckich i preferencji zakupowych.
Badania marketingowe mogą być prowadzone samodzielnie przy pomocy autorskiej aplikacji do badań ankietowych SurvGo™, która pozwala na konstruowanie rozbudowanych kwestionariuszy ankiet wraz ze stałą kontrolą napływających wyników. Kolejnym dobrym narzędziem do wykorzystania jest panel badanie-opinii.pl, który szybko i efektywnie pozwala zgromadzić informacje od tysięcy konsumentów z ponad 100000 aktywnych respondentów zarejestrowanych na panelu.
Stosowana metodologia
Aby badania marketingowe były przeprowadzone rzetelnie – eksperci ds. badań marketingowych wiedzą, że ważnym elementem są działania wchodzące w skład metodologii, czyli odpowiedni dobór próby badawczej i wybór narzędzi.
Prowadząc od 16 lat Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz wdrażając sprawdzone metody ze świata nauki do biznesu, specjaliści bardzo starannie prowadzą ten etap badawczy, aby osiągnąć jak najlepsze i najbardziej wiarygodne wyniki. Poszukując respondentów do badań brane są pod uwagę takie czynniki jak:
- prowadzony styl życia,
- zmienne społeczne i gospodarcze,
- cechy o charakterze demograficznym oraz psychodemograficznym,
- preferencje zakupowe,
- sytuacja zdrowotna.
Badania marketingowe – jakościowe
Metody badawcze rozróżniamy na ilościowe i jakościowe. Te pierwsze dają badaczowi liczbowy (ilościowy) ogląd na zagadnienie i policzalne wyniki, natomiast metody jakościowe pozwalają zagłębić się charakterystykę badanego zjawiska. Badania marketingowe o charakterze jakościowym mogą być szczególnie interesujące dla przedsiębiorców, którym zależy na kompletnej opinii o produktach, marce i usługach.
Badania marketingowe – ilościowe
Badania ilościowe, prowadzone jako uzupełniające lub weryfikujące w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® do badań typu jakościowego to proces, dzięki któremu można sprawdzić, czy dane zgromadzone podczas wywiadów pogłębionych typu IDI oraz FGI można odnosić do szerokiej zbiorowości.
W Centrum Badawczo-Rozwojowym wykonujemy między innymi:
- wywiady kwestionariuszowe bezpośrednie,
- wywiady kwestionariuszowe wspierane programem komputerowym,
- ankiety telefoniczne.
Typy badań – warianty
Wybierz najlepsze dla siebie badania marketingowe. Skorzystaj z wybranego wariantu lub skontaktuj się z ekspertem BioStat®.
- 4 wywiady IDI + 2 wywiady FGI,
- badania rozpoznawalności marki, CATI n= 600 + raport,
- 2 wywiady FGI z raportem,
- badanie CAWI na panelu badawczym n=600 + raport,
- badanie CAWI na aplikacji SurvGo™,
- badanie Click Tracking na panelu badanie-opinii.pl n=300 z raportem.
Sięgaj po więcej z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® !